Pakettitarjous Oletetaan, että sinulla on 15 erilaista tuotetta, jotka maksavat kukin 9,90€ kappale. Haluat tehdä kampanjan, jossa asiakas saa valita näistä tuotteista mitkä tahansa kolme yhteishintaan 20€. Näin teet tällaisen kampanjan Kaunotar kassassa. Mene Ylläpito -> Kampanjat Näet sivulla seuraavanlaisen näkymän, jossa annat kampanjalle nimen, alkamisajan, loppumisajan, pakettihinnan ja kerrot montako tuotetta pakettialennuksen saamiseen vaaditaan. Sivulle on jälkeen päin lisätty tarjouskampanjat, joten se näyttää hieman erilaiselta — Pakettitarjouksen muokkaus Luotuasi paketitarjouksen, pääset muokkaamaan pakettitarjousta. Muokkaussivulta voit myös liittää tai poistaa pakettitarjouksesta jonkin haluamasi tuoteryhmän tuotteet. Samalta sivulta näet myös kaikki tarjoukseen liitetyt tuotteet ja voit poistaa yksittäisen liitetyn tuotteen kampanjasta.— Tuotteen liittäminen pakettitarjoukseen tuotemuokkaussivulta Voit liittää tuotteen pakettikampanjaan myös tuotteen sivulta. Samalta sivulta näet ja hallinnoit yksittäiseen tuotteeseen liitettyjä kampanjoita.— Tuotteiden lisäys kuitille Lisää tuotteet kuitille normaaliin tapaan. Kun kassajärjestelmä havaitsee kuitilla riittävän määrän pakettitarjoukseen kuuluvia tuotteita, se luo kuitille kampanja-alennusrivin. Tuotteet voivat olla missä tahansa järjestyksessä, kampanjaan kuuluvien tuotteiden ei tarvitse olla kuitilla peräkkäin ja järjestelmä tunnistaa myös sen, jos yhdellä rivillä on samaa tuotetta monta kappaletta. — Pidä pakettitarjoukset yksinkertaisina Pakettitarjousten laskeminen ei ole hyvin helppo toimitus. Alla olevan kuvan esimerkissä kuitissa on yhteensä yhdeksän tuotetta, joista neljä on liitetty tarjoukseen 4 hintaan 25 ja kolme tarjoukseen 2 hintaan 20. Lisäksi jää kaksi tuotetta, jotka molemmat ovat maksaneet normaalihinnan 9,90€, joista siis yhteensä tulee 20 + 25 + 2*9,90 = 64,80. — Lopputulos voi siis olla hieman sekavan näköinen. Kampanjat sovelletaan siten, että yksi kuitilla oleva tuote voi kuulua vain yhteen tarjoukseen. Kassajärjestelmä ei anna pakettitarjousalennusta tuotteelle, jolla joko on voimassa olevia vanhantyyppisiä pikatarjouksia, tai tarjouskampanjoita, tai jos olet käsin antanut tuoteriville kassa-alennuksen. Jos voimassa on useita pakettitarjouksia, suuremmat pakettitarjoukset käsitellään ensin, ja mikäli pakettiin sopivilla tuotteilla on eri hinnat, pyritään tuotteet lisäämään pakettiin kalleimmista lähtien. Tämän jälkeen pyritään tarjoukseen sopimattomia rivejä sovittamaan pienempiin pakettitarjouksiin, jälleen kalleimmista lähtien. Ja niin edelleen. — Pyri pitämään kampanjasi yksinkertaisina, jotta algoritmi toimisi mahdollisimman oikein. Esimerkiksi jos sinulla on kymmenen tuotteen kampanja tietylle tuoteryhmälle ja kuuden tuotteen kampanja osittain samalle tuoteryhmälle, niin järjestelmä saattaa tietyissä tilanteissa hinnoitella kampanjat eri tavalla, tuotteiden syöttöjärjestyksestä riippuen. — Pakettitarjouksen soveltamisessa on muutamia rajoitteita: Samaan tarjoukseen vain tuotteita tai palveluita. Muuten et voi olla varma, kirjautuuko alennus tuotepuolelle vai palvelupuolelle Liitä samaan tarjoukseen vain samalla arvonlisäverolla olevia tuotteita, jotta arvonlisäveron laskenta menee oikein. Raporteissa pakettitarjousalennusta ei oteta huomioon tuotteiden katteita laskettaessa. Pakettitarjoustyökalu toimii tehokkaimmin, kun vältät luomasta tarpeettoman montaa pakettitarjouskampanjaa ja liität pakettitarjouksiin vain välttämättömän määrän tuotteita.